جنیان؛ ازدواج، جنابت

image: 
آیا جنیان هم مثل انسان ها، جنابت و حیض دارند؟ (درباره تفاوت انسان و‌ جن و حیوانات تحقیق می کنیم که برخی دلایل حسابرسی انس و جن را بدانیم.)

آیا جنیان هم مثل انسان ها، جنابت و حیض دارند؟ (درباره تفاوت انسان و‌ جن و حیوانات تحقیق می کنیم که برخی دلایل حسابرسی انس و جن را بدانیم.)

ـ جن و انس مکلفند:
جنیان مانند انسان مکلفند، باید مطیع انبیا باشند، امتحان می شوند، عده ای فریفته دنیا می شوند، در قیامت محشور شده و حساب و کتاب دارند.(1)

ـ جن و انس تناکح (ازدواج) و توالد (زاد و ولد) دارند:
بنا بر آیات و روایات، جنیان، مانند انسان ها، ازدواج و توالد دارند. آیه 56 سوره "الرحمن" در وصف حوریان بهشتی می فرماید: «فيهِنَّ قاصِراتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَان‏» حوریان بهشتی را قبل از همسرانشان، نه آدمی و نه جن نزدیکی نکرده است.(2) آیه به وضوح دلالت دارد که جن هم آمیزش و رابطه جنسی دارد و تکثیر نوع آن همانند انسان، به وسیله مقاربت نر و ماده صورت می‌ گیرد.
در برخی روایات هم مساله ازدواج و قوای شهوانی آن ها ذکر شده است: «يَا عَلِيُّ لَا تُجَامِعْ أَهْلَكَ فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنَ الْهِلَالِ وَ لَا فِي لَيْلَةِ النِّصْفِ وَ لَا فِي آخِرِ لَيْلَةٍ فَإِنَّهُ يُتَخَوَّفُ عَلَى وَلَدِ مَنْ يَفْعَلُ ذَلِكَ الْخَبَلُ فَقَالَ عَلِيٌّ ع وَ لِمَ ذَاكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ إِنَّ الْجِنَّ يُكْثِرُونَ غِشْيَانَ نِسَائِهِمْ فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنَ الْهِلَالِ وَ لَيْلَةِ النِّصْفِ وَ فِي آخِرِ لَيْلَةٍ ...»، یا علی در شب اول، وسط و آخر ماه آمیزش مکن! ... همانا جنیان در این سه شب به نزد زنان خود برای مقاربت (رابطه جنسی) می روند.(3)

ـ جنابت و حیض:
بنا بر آنچه گذشت، در روایات، اصل مساله جنابت مطرح است، اما کیفیت و جزییات آن به صنف خودشان مربوط است و بیانی درباره آن نیست. هم چنین کلیات دیگر مانند شهوت و قوای شهوانی، نر و ماده داشتن، ازدواج و ... مشخص است، اما جزییاتی چون حیض و مانند آن، در روایت بدان پرداخته نشده است.

پی نوشت ها:
1. «يا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ أَ لَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آياتي‏ وَ يُنْذِرُونَكُمْ لِقاءَ يَوْمِكُمْ هذا قالُوا شَهِدْنا عَلى‏ أَنْفُسِنا وَ غَرَّتْهُمُ الْحَياةُ الدُّنْيا وَ شَهِدُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كانُوا كافِرينَ»، سوره انعام/ 130.
2. سوره الرحمن/ 56.
3. كلينى، محمد بن يعقوب، الكافي (ط - الإسلامية) - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق، ج 5، ص 499، ح 3.

برای مشاهده مطلب در تاپیک اصلی کلیک فرمایید

 

 

موضوع: