مکروه بودن شغل قصابی

درود
ازیک مرد ریشدار، از آن تیپ های که متاسفانه درجامعه ما زیاد است و به اطلاح عمومی آدمهای مذهبی نماز که باعث دین گریزی خیلیها هم شده است، که خود آیت ا... میدانند اما یک صفحه اتفاقی (رندوم) قرآن را جلویشان باز کنی قادر به خواندن آن نخواهند بود!
اظهار کرد قصابی شغل مکروهی است! آخر مگر کجایش ایراد دارد؟ درست است باخون سروکار دارد وخون نجس، اما آنها روپوش دارند بعد کار هم نجاسات را از خود برطرف میکنند و همه چی بخوبی و خوشی تمام میشود! پس با این حساب جراحی هم جزوه شغلهای مکروه است! اگر جراح هدفش نجات زندگی است،واین کار بهانه ای برای مکروه نبودن است،قصاب هم کارش تامین غذا وکمک به ادامه زندگی است! چون انسان موجود گوشتخار است،وهدف از خوردن میوه وسبزیجات تامین ویتامینها و یک سری املاح معدنی است! حتی خرس هم با این که گوشتخوار است میوه و سبزیجات جنگلی میخورد!

ویک سوال دیگر آیااین حدیث درمورد گوشت گاو ازپیامبر درست است که "شیرش دوا وگوشتش مرض دارد" اگر درست است برای چه؟ با اینکه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند آهن گوشت گاو نسبت به گوشت گوسفند بیشتر است و خوردن گوشت گوسفند پیری زودرس می آورد ، با اینکه گوشت گوسفند خوشمزه تر از گوشت گاو است اما گوشت گاو مفیدتر است!
وسوال بعدی گوشت خوک که حرام است وعلت آن هم معلوم شده است بخاطر انگلهایی که در گوشتش وجود دارد که با پختن هم از بین نمیروند، و در بدن و مغز آدمی میتواند زندگی کند! و ادمی را هلاک کند!
اما باپیشرفت علم و ساختن واکسن برای تمامی این بیماری ها خوک بدون هیچ گونه بیماری در اختیار عموم قرار میگیرد! آیا با این حساب وقت آن نرسیده مراجع به فکر تجدید نظر در مورد گوشت خوک باشند؟
وسوال آخر چرا گوشت اسب و الاق و قاطر مکروه است؟ آیا دلیل علمی آن کشف شده؟ مثلا خوردن پنیر مکروه است بخاطر آنکه خوردن آن عقل را ضایل میکند!
لطفا مرا راهنمایی کنید!

اضافه کردن دیدگاه جدید

کد امنیتی
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.