انتشار کتاب پرسمان قرآنی کودک

image: 

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین «با‌ب‌الله آزادی»، کارشناس امور نشر مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اعلام این خبر گفت: این کتاب که به همت حجت‌الاسلام‌والمسلمین «غلام‌رضا حیدری‌ابهری» تألیف و تدوین شده است، بخشی از ده‌ها هزار پرسش و پاسخ کتبی است که از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن پاسخ داده شده است.

وی گفت: کتاب که به‌شکل بدیع و با پاسخ‌های روان به پرسش‌های قرآنی فراهم آمده است بخشی از پاسخ‌های همکاران مرکز فرهنگ و معارف قرآن به پرسش‌های کودکان است که به شکل موضوعی تقدیم خوانندگان می‌شود.

کارشناس امور نشر مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به سختی پاسخ‌گویی به این قشر سنی تأکید کرد: پاسخ‌گویی به پرسش‌های قرآنی در حد خود کاری ظریف و دقیق است که در چند مرحله انجام می‌گیرد و ناگفته پیداست که پاسخ به پرسش‌های کودکان و نوجوانان از ظرافت و حساسیت بیشتری برخوردار است و همین ویژگی باعث شد که همکاران بخش پاسخ‌گویی به این دو گروه سنی توجه بیشتری داشته باشند و آیین‌نامه خاص برای این منظور تهیه و تدوین کنند.

وی ادامه داد: عمق معارف قرآن و محدودیت در انتخاب واژه‌ها و عبارات و مثال‌ها و نیز لزوم اختصارگویی و حساسیت‌های تربیتی مخاطبان کودک و نوجوان، بخشی از دغدغه‌های پاسخ‌گویی به این گروه سنی بوده است.

همچنین، کتاب پرسمان قرآنی در شش فصل با عناوینی چون تلاوت قرآن و اصول حفظ آن، علوم قرآنی، ترجمه و تفسیر، داستان‌ها و قصه‌های قرآنی، معارف قرآن، فروع دین و احکام

عملی و اخلاق و دانستنی‌ها، در 167 صفحه از سوی بوستان کتاب چاپ و منتشر شده است