ارسال پرسش، معرفی قرآن پژوهان پاسخگو و ثبت اطلاعات قرآن پژوهان در سایت پرسمان قرآنی

image: 

شناسایى سوالات و شبهات قرآنى رایج در كشور، ارائه پاسخ‌هاى منطقى و روزآمد به سوالات و شبهات موجود، بررسى مستمر بسترهاى رشد و شكل‌گیرى شبهات قرآنى و برخورد علمى بایسته و ریشه‌اى با آنها، از جمله وظایف سایت پرسمان قرآنی است 

در پایگاه پرسمان قرآنی «مركز فرهنگ و معارف قرآن» مهمترین رسالت این سایت، پاسخ‌دهی تخصصی و علمی به پرسش‌های قرآنی معرفی شده‌ و همچنین از جمله عوامل مؤثر در بهره‌مندی و اقناع پرسشگران و ارتقاء‌ فرهنگ و معارف قرآن در جامعه از وظایف مراكز علمی و قرآنی بوده‌است.

از جمله اقداماتی كه در این راستا در سایت پرسمان قرآنی صورت گرفته فعال‌سازی بخش‌هایی چون؛ قرآن‌پژوهان گروه و ثبت سوال و ثبت قرآن پژوهان كشوراست.

در صفحه «ثبت سؤال» فرمی تعریف شده كه مشخصاتی مانند؛ عنوان سوال، كلمه ورود، توضیحات بیشتر در مورد سوال در صورت نیاز، نام كامل پرسشگر و یك سری مشخصات فردی به همراه امكان قید فوریت در سؤال را در خود جای داده‌است.

مشخص كردن موضوع سوال اعم از قرآن و علوم قرآنی یا معارف قرآن و آزادی انتخاب كاربر درمورد انتشار نام وی و یا انتشار سوال بدون نام نیز در این بخش ارائه شده‌است.

در بخش «قرآن پژوهان گروه»، ضمن بیان مراحل پاسخگویی یك پرسش قرآنی به معرفی پاسخگویان نیز پرداخته است كاربران می توانند اطلاعاتی راجع به آنان را دراین بخش كسب كنند

در این گروه جواب سئوالاتی كه توسط كاربر مطرح می‌شود، را به صورت گروهی تهیه می‌كنند كه مراحل گردش كاری آن؛ دریافت سئوال، جستجو در بانك پاسخ، آماده‌سازی پاسخ‌های موجود جهت نظارت و ارسال برای پرسشگر در صورت تشابه بیان شده است.

در ادامه مراحل پاسخگویی می‌توان به؛ تهیه پاسخ برای پرسش‌های جدید، كنترل نهایی پاسخ توسط مدیر گروه یا یكی دیگر از ناظران علمی و در نهایت ارسال پاسخ برای پرسشگربه صورت كتبی یا ایمیل اشاره كرد.

كاربران حتی در این بخش می‌توانند با فعالیت‌ها و سوابق قرآن‌پژوهانی كه در این بخش فعالیت‌ می‌كنند، آشنا شوند. 

در بخش ثبت قرآن پژوهان ؛ وبلاگ نویسان قرآنی و هركس كه فعالیت قرآنی دارد  می تواند ضمن پركردن فرمی كه در سایت تهیه شده به معرفی فعالیت های خود بپردازد.