نسخه دیجیتالی دایرة المعارف بزرگ قرآن كریم در سایت معارف قرآن قرار گرفت

image: 

نسخه دیجیتالی مجلد نخست كتاب " دایرة المعارف قرآن كریم " ازآثاربرجسته و منحصر به فرد قرآنی جهان اسلام كه توسط گروهی از صاحب نظران و محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن تالیف و تدوین شده است با هدف ارایه تسهیلات به كاربران اینترنت بر روی پایگاه اینترنتی مركز قرار گرفت.
"دایرة المعارف قرآن كریم " شامل اطلاعات پایه، معتبر و اصیل در باب علوم و معارف و اعلام قرآنى است كه به گونه‌اى آسان‌یاب و روان در دسترس قرآن‌پژوهان واهل تحقیق و پژوهش قرار دارد.
از ویژگى‌هاى این دایرة المعارف استوارى آن بر پایه نظام الفبایى در چینش مدخل‌ها؛ استفاده از منابع اصیل، متقن و دست اول؛ ارائه ی همه آرا و مبانى اصلى در هر موضوع؛ برخوردارى از نظام ارجاع درون و برون مقاله اى و بهره ورى از نثر معیار می باشد .
'گفتنی است که " دایرة المعارف قرآن كریم " مجموعه ای 25 جلدی از معارف و علوم قرآنی است که به صورت الفبایی و موضوعی از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیش از سه هزار موضوع و مدخل اصلی و ارجاعی در حال تهیه و تدوین است. تاکنون پنج مجلد آن از سوی انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و منتشر شده است و مجلد های ششم و هفتم و هشتم آن مراحل پایانی خود را می گذارند.
" دایرة المعارف قرآن كریم " بزرگ ترین و جامع ترین دانشنامه قرآنی در حوزه معارف و اعلام قرآنی در جهان و از افتخارات

جهان تشیع و حوزه علمیه قم است.
جلد نخست آن كه در اختیار كاربران قرار گرفته است حاوی مدخل "آب " تا "ابوصرمه " در بر دارنده بیش از 126 مدخل اصلی و ارجاعی می‌باشد شایان ذكر است پیش از این نسخه های دیجیتالی " فرهنگ قرآن " ، "فرهنگ موضوعی تفاسیر" ، "تفسیر بیست جلدی راهنما " "پرسمان قرآنی معاد"، "پرسمان قرآنی نبوت"، "پرسمان قرآنی قرائت قرآن"، "پرسمان قرآنی علوم قرآنی" و "پرسمان قرآنی امام حسین (ع)" بر روی پایگاه اینترنتی مركز فرهنگ و معارف قرآن و در دسترس كاربران قرار گرفته بود.
علاقه مندان برای دریافت نسخه دیجیتالی "دایره المعارف قرآن كریم" می توانند به نشانی الكترونیكی http://www.maarefquran.com/Files/dmaarefbooks/dmaarefbooks.php