نسخه‌ی دیجیتالی «پرسمان های موضوعی قرآن » در پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن قرار گرفت.

image: 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «علی خراسانی» مسئول مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان این مطلب افزود: به منظور دسترسی آسان و استفاده بهتر کاربران شبکه جهانی اینترنت و غنی سازی محتوایی پایگاه های قرآن پژوهی ، این مرکز اقدام به ارایه نسخه های دیجیتالی کتب و تولیدات قرآنی در پایگاه مرکز فرهنگ نموده است.
حجه الاسلام علی خراسانی گفت: تاکنون بخشی از این منابع و کتب تولیدی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از جمله تفسیر بیست جلدی راهنما ، ترجمه بر گرفته از تفسیر المیزان و مجموعه پرسمان های قرآنی از جمله پرسمان موضوعی نبوت ، معاد ، نماز ، علوم قرآنی ، قرائت قرآن و کتاب تحقیقی امام حسین (ع) و قرآن و نیز کتب و ترجمه و تفاسیر دیگر در این پایگاه قرار داده شده است.
وی گفت: هدف از اجرای این برنامه ، ایجاد دانشگاه مجازی در حوزه علوم و معارف قرآن است . این شیوه به منظور پاسخگویی به تقاضای مخاطبانی‌است که از طریق فضای مجازی به موضوعات قرآنی توجه نشان داده و سعی در رفع ابهامات خود دارند. ضمن اینکه موضوعات قرآنی ویژگی‌هایی را در خود جای داده که در این میان می‌توان از اینترنت به عنوان یک رابط استفاده کرد و این نیاز مخاطبان را نیز مرتفع ساخت.
مسئول مرکز فرهنگ و معارف قرآن افزود: در حال حاضر پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز به‌عنوان یک پایگاه پژوهش‌های رسانه‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی پژوهش‌های قرآنی فعالیت می‌کند و هدف ما این است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین پژوهشگاه‌های مجازی در حوزه پژوهش‌های قرآنی تبدیل کنیم. وی گفت: معرفی تازه‌ترین کتب و پایان‌نامه‌ها و مقالات قرآنی به همراه چکیده‌ای از مقاله یا متن از دیگر بخش‌های این پایگاه است که کاربران و پژوهشگران قرآنی با مراجعه به آن می‌توانند از آخرین دستاوردهای پژوهشی و پیشینه موضوعات تحقیق آشنا شوند.
برای دیدن پرسمان های موضوعی قرآن اینجا کلیک کنید!

 پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن