مرکز فرهنگ و معارف قرآن؛ پاسخگوی شبهه‌‌های قرآنی کشورهای مختلف جهان

image: 

مسؤول مرکزفرهنگ ومعارف قرآن گفت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن آماده پاسخگویی به شبهات و سوألات قرآنی کشورهای مختلف جهان است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی خراسانی»، مسؤول مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار جمعی از فارغ‌التحصیلان مرکز جهانی علوم اسلامی از 33 کشور جهان گفت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن به عنوان بزرگ‌ترین و غنی‌ترین مرکز قرآن پژوهی ایران طبق بیانیه مأموریت خود آمادگی دارد تا به پرسش‌ها و شبهات قرآنی پاسخ دهد و مراکز و محققان قرآنی را در عرصه پژوهش‌های قرآنی پشتیبانی کند.
علی خراسانی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این مرکز گفت: مرکز فرهنگ و معارف قرآن با تولیدات متنوع قرآنی چون تفسیر راهنما به عنوان یک تفسیر موضوعی، ترتیبی و فرهنگ قرآن با بیش از 3000 موضوع و مدخل انبوهی از مفاهیم و موضوعات قرآنی را گردآوری و دسته‌بندی موضوعی کرده است. هر پژوهشگری می‌تواند با مراجعه به آن و استفاده از فیش‌های قرآنی در هر موضوعی که می‌خواهد به تحقیق و پژوهش بپردازد. دایره المعارف قرآن با گزارش کامل از مطالبی که در هر موضوع از سوی مفسران مطرح شده است به این کار کمک می‌کند و مقالات آن بهترین ابزار برای تدوین مقالات علمی و پژوهش‌های نوین است. البته فرهنگ موضوعی تفاسیر نیز به عنوان مکمل این مجموعه پژوهشگران را با مطالب موجود در تفاسیر عمده شیعی و سنی آشنا می‌کند و به کمک پژوهشگران می‌آید و هر پژوهشگر و محققی با این مجموعه آثار به آسانی می‌تواند به مفاهیم و مطالب قرآن دسترسی پیدا کند.
وی در ادامه افزود: مجموعه موضوعات قرآنی در همه طرح‌های مرکز 3000 موضوع دسته‌بندی شده است و در ذیل هر موضوع که حجم قابل توجهی از اطلاعات به مخاطب ارایه می‌شود.
مسؤول مرکز فرهنگ و معارف قرآن تصریح کرد: دانش‌پژوهان مرکز جهانی علوم اسلامی می‌توانند برای پژوهش‌های خود از این اطلاعات بهره ببرند.
حجه‌الاسلام و المسلمین خراسانی گفت: با ترجمه این آثار به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی به زودی دیگر پژوهشگران نیز می‌توانند از این مجموعه نفیس قرآنی بهره گیرند.